Monday, March 19, 2007

Ny Pointer !!


Sidan Sjakk vart gitt bort har eg vore på utkikk etter ny pointer. Eg har vurdert diverse kvalper, unghunder og voksne Pointere. Til slutt falt valget på 3.5 år gamle Lucas.
Lucas er en stor og robust hannhund. Heile 67 cm på ryggen ! Han er med andre ord diger.
Eg har jaktet for både mor og far til denne hunden, så eg veit att det er hardtgående linjer som ligger bak. Lucas er velldressert, god på apport, fast i standen, rolig i oppflukt og skudd. Mao, en komplett ferdig dressert jakt og prøvehund, som kan stilles på Lavland fra første dag. Lucas befinner seg i DK, og har derfor ingen erfaring med fjell og ryper. Han trenger derfor litt tid på å omstille seg fra å springe i kålåkere, til å bli en høyfjellshund.
Eg og Anna Lisa skal reise til DK i Påska å hente han.
Vi gleder oss !

No comments: